Contest : Saya Sayang Kamoo Sahabat

Friday 26 October 2012

assalamualaikum..

Salam Aidiladha semua pembaca setia blog cik mimie yang xbape nak cute ni..hehe
haritu dah janji nak join segmen dari cik didiey kan tentang 
'Saya Sayang Kamoo Sahabat'

aloh-aloh-alohhh, hok ni yang suka ni nak story mory ni.. ;)
maaf la ye kalau cerita cik mimie ni nanti mungkin kelaut..hihi..

Bercerita tentang sahabat, sejujurnya saya sangat-sangat bahagia dapat sahabat masa form6  .. disana lah tercipta nya segala suka dan duka.. hanya Allah yang maha mengetahui segala-galanya.. alhamdulillah, masa form 6, boleh dikatakan sy je sorang wakil dari sekolah SMKB.. tak perlulah mention SMKB tu apa..hehe

Dari situ, saya berjumpa dengan ramai kawan baru..memang la sebelum masuk form6, kita dah alami sekolah menengah hingga form5 kan? cuma, bila masuk form6 saya dapat rasanya disanalah saya rasa macam mana dihargai oleh sahabat & menghargai apa itu sahabat!..

Saya rasa sangat-sangat bersyukur bila pilihan masuk form6 itu sebenarnya sangat indah.. mungkin la pada mereka, setakat form6 itu mungkin hanya seperti sekolah biasa..tapi tidak pada saya..

disana, saya bukan sekadar mempunyai seorang sahabat baik..tapi 1kelas adalah sahabat baik saya..sejujurnya, sy rasa tak semua orang begitu kan? setiap masa kami bersama..tak kira dalam apa jua keadaan sekalipun.. *kecuali masuk toilet ye* hehe

sekiranya seorang punyai masalah, kami semua akan membantu..

*sebahagian kawan-kawan sekelas*

alhamdulillah, walaupun sekarang semuanya dah punyai kerjaya & kehidupan masing-masing, masih lagi kami berhubung.. Ya Allah, rindu sangat-sangat saat bersama mereka.. bergelak ketawa bersama, menangis bersama..hehe

*pelajar lelaki kiri bukan sekelas, dan pelajar p'puan no 2 dari kiri bawah pun bukan sekelas, tapi kami tetap rapat*


*kenangan atas feri dari pangkor nak balik jeti*
-Kursus Kepimpinan Pelajar-
boleh dikatakan kami 1 kelas pengawas..hik hik..so, kami semua pergi ke sana.. 

*kami bersama dimana jua*  :)


ok..tu kawan-kawan masa form6..yang ni hanya sorang je yang rapat dari darjah 3 lagi sehingga harini..walaupun pernah gado *gado2 manja*, xbertegur, alhamdulillah kami masih baik sehingga ke harini..

hanya kawan ni sorang yang sy cerita tntng diri ini, dan dia juga je yang tahu tntang sy nak tunang.. 



*see tag sy itu - "mOga persahabatan kami kekal selamanya"*
InsyaAllah..


ok.. tu sebahagian dari kawan-kawan saya..eh, ada lagi kawan-kawan sy yang lain yng saya sayang.. *maklumlah, saya kan penyayang orangnya* hihihi..
jangan kecik hati ye kalau gambar korang xde..bukan xsayang tau..

ok lah..rasanya dah panjang lebar dah story ni..kang story panjang lagi, mau menitik airmata ni..hehe..
buat semua kawan-kawan yang saya sentiasa ingati & sy sayangi, sesungguhnya kenangan bersama korang, InsyaAllah tak kan kita lupanya..setiap kali ketawa, setiap kali menangis bersama.. tu la pengalaman yang sangat berhargai buat diri kita..

cik didiey, sy tak pandai bab2 nak tag orang..means, tak tahu nak tag sapa yang berminat..tapi kalau boleh sy nak tag semua kenalan yang terbaca story ni join sama..

:)

17 comments

  1. hehehe..best baca cerita ni..saya pun rindu dekat kawan2 form6 saya walaupun masuk sekejap je tapi rapat sangat2..Bestnya tengok gmbr dan baca cerita cik mimie..hehe. ^__^

    ReplyDelete
  2. nurul aini : tima kasih..masuk form6 klau ikutkan bukan lama..tp yng xlama tu la yng akn kekal selamanya dlm ingtan kan.. :)

    ReplyDelete
  3. wah!! gambar kenangan :)
    makin susah sy nak cari pemenang utk kategori gambar terchantek.... hehe

    ReplyDelete
  4. didiey : agak2 ada harapan nak menang tak? hihihihi

    ReplyDelete
  5. hehe...insyaALLAH...doa2 ye ;)

    ReplyDelete
  6. hehe..insyaAllah..klau ada rezki sy terima je..klau x pun, terima je dgn hti terbuka..hehehe :)

    ReplyDelete
  7. kawan kalau tak gaduh...tak sah kan...tp tu yg jd indah bila dikenangkan...

    ReplyDelete
  8. erm..betul..bila dah gado, baik balik..tu la yang akn buat touching tu..pastu, tu la yng akan mengeratkan silaturrahim..

    ReplyDelete
  9. salam..Lulu dtg folo semua y ikut kontest DIDIEY tu :)

    ReplyDelete
  10. tQ ya cik lulu & mungoo..sy dah balas knjungan awk.. :)

    ReplyDelete
  11. Kawan yg bawah tu darii darjah 3 wah lama2 juga tu.. :) time form 6 tu semua comel2.. hehe

    Aida pun join contest yg sama :)
    http://www.diarisifroggie.com/2012/11/contest-saya-sayang-kamoo-sahabat.html

    ReplyDelete
  12. yup..lma kan..insyaAllah smpai bile2.. :)

    tQ ya sudi singgah sini.. :)

    ReplyDelete
  13. wah macam boleh menang je :D anyway jom singgah blog sayahttp://leyacasandra.blogspot.com/2012/11/hot-news-penyu-dah-pupus.html pula :D

    ReplyDelete
  14. amalia : boleh menang? kalau betul, alhmdulillah la..tu namanya rezki kan.. :)

    ReplyDelete
  15. good luck dear, dah lama follow sini
    saya pun, join, cuma member2 saya jenis gila2
    tak tahan gelak
    http://sayacikamal.blogspot.com/2012/11/contest-saya-sayang-kamoo-sahabat.html

    ReplyDelete
  16. dah baca dh story dia..boleh buat orng gelak mcm2 kisahnya.. :)

    ReplyDelete
  17. nurfara hani : tQ sudi singgah sini..dah bca dh kisah awk.. :)

    ReplyDelete