Apalah nak jadi..

Thursday 11 April 2013


assalamualaikum & salam sejahtera semua..

semalam dah baca kisah pelajar buli ketua kelas tu.. eeiii, geram je rasa.. kenapalah nak tunjuk samseng sangat.. awak hebat sangat ye sampai nak pukul kawan tu.. dah memang patut pun kalau ketua kelas awak tu nak buat report..
dah terang lagi nyatakan kesilapan awak kan..

teringat pula kisah masa adik sy kena buli dulu..time tu sy form5, dia form 3.. masa turun tangga time nak balik, saya dah nampak kawan-kawan dia buat apa.. tumbuk la, buat dari belakang..sy naik risau juga kalau jatuh kat tangga.. walaupun adik saya tu lelaki, tapi sebab saya ni kakak yang sulung, tentu juga kena jaga keselamatan dia kan..

nak jadi cite, saya follow je.. ingatkan sampai turun bawah xde dah nak buat camtu.. sekali nampak macam ada budak gaduh.. time tu saya jalan slow-slow dari belakang.. bila tengok dorang macam tu kat adik sendiri, sapa tak panas hati kan.. saya terus pergi kat dorang, tarik adik then terpaksa minta ayah kawan hantarkan kami balik..

geram je rasa..esoknya saya jumpa budak2 tu..kawan sekelas adik juga.. alasan dorang bergurau.. haaallloo, bergurau apakah macam tu?? kat tangga, pastu jalan nak keluar sekolah..panas je hati ni dengar.. 'kami xde buat apa kak..saja gurau ngan adik akk'.. adoiyai.. rasa nak sekeh-sekeh je okeh!.. nasib la saya ni ada tahap kesabaran..kalau tak, knfirm ckgu pun tahu perkara tu..

saya tak suka nak gurau-gurau macam tu..kut ye pun kalau orang tu ada salah, bukan tu caranya.. kalau tengok sy ni nampak je lembut..tapi kalau ada orang buat sesuatu kat adik saya, memang laju je saya sound balik.. geram ok.. tapi xla sampai saya nak tunjuk samseng..hehehehe.. saya x hebat pun..

cuma nak bergarau pada saya ada batasan..bukan macam tu.. kalau orang buat kat adik awak camtu, awak mara x? mesti lah kan? so, cara yang terbaik, sila lah jangan cari pasal.. 

6 comments

  1. pembuli tuh dah kono buang sek...padan muko!..klu den, den ikat kek pokok pehtu buboh kerengga..biaq kono geget...muahaha..

    ReplyDelete
  2. cik puan fadli :
    -tu la..pdan la dgn dia.. sapa suh cari psal.. buh kat pokok, kerengga gigit takut x insaf lagi..hehehe

    ReplyDelete
  3. geram kan kak dengan budak-budak macam tuu.. >.< adik Lissa pun selalu kena buli.. geram. bila lissa warning terus konon main-main.. err.. sakit hatii.. >.<


    *teremosi pulak,. hehehehe

    ReplyDelete
  4. lissa lalissa :
    -geram sesangat lissa.. rasa mcm nak buat balik kat dorang..nak main2 pun agk2 la..mcm melampau kan..

    ReplyDelete
  5. bestnye ader akak yang perihatin...kalau abang sy pandai ko bwat hal,pandailah ko sattlekan...walaupon bukan salah aku...dulu pon aku slalu kene buli,then aku belajar sendiri cara nak atasi..syukur aku dah x jadik mangsa buli lagik...dulu aku macam budah bodo jer mase kene buli...skunk kalau berani,meh lah!!!!hakhakhak!!!

    ReplyDelete
  6. pheonix :
    -amboi2.. dah berani dia sekarang ye..hehehehe.. erm, ikut pada nasib la.. sesetangah yng lebih tua ni ambik kisah, sesetengah x.. tp kalau sy berangin je..hehehe

    ReplyDelete