Review : DJ / Pengacara Majlis

Monday 18 November 2013

Assalamualaikum, selamat petang..

sambung review lagi eh.. kali ni pasal DJ masa majlis kawin saya pula.. bab ni saya betul-betul berapi..!

ingat tak entry saya yang ni?? pasal pilih lagu tuk majlis kawin saya tu? tahu tak, susah payah saya cari lagu yang sesuai tuk my wedding, sekali satu lagu pun DJ tak pasang!.. lagu yang saya dah list kan pula tu. ada 30 lagu lebih kurang saya cari.

dah la time tu saya demam on off, still gigih cari semua tu. sekali DJ tak pasang. dah selesai majlis tanya kat abah, abah bagi ke tak list yang saya dah buat tu. abah cakap dah bagi. then DJ tu cakap, oo, ni lagu memang biasa pengantin minta. lagu yang selalu dimainkan.

tapiiiiiii.. kenapa time saya, lagu yang saya nak tu, xde???!! abah bayar tau.. bukan free.. sampai hati buat saya camtu. benggang tahap rasa nak serang je okeh. masa lepas nikah pagi sabtu tu, saya ada terdengar, masa tu DJ tengah setting la peralatan dia. my photografer kut, dia tanya, nanti ada karaoke tak? sekali dia kata xde..

haaaiiiisssshh.. saya dah pelik ni. before ni orang yang sama buat DJ tuk jiran saya, napa turn saya xde karaoke sume tu?? saya diam kan aje lagi.. sabar. pelik pun dah ada juga. lagi saya hangin, saya tak suka lagu tegar time my wedding. sekali 5-6 kali dia pasang!!..

wahai DJ sekalian.. kalau nak pasang lagu, fikir la sikit majlis tu majlis apa. jangan nak syok sendiri je.. apa motif lagu tegar tu sampai 5-6 kali?? suami saya ni dulu pengamen ke?? saya ni kawin ngan orang yang susah sangat sampai kena jadi pengamen jalanan ke?????!!

saya dah terperasan masa tengah makeup tuk sanding. siap tanya kat cik min maya, dah kenapa pasang lagu tegar ni?? time tu saya tengah makeup, so diam je.. lagi tak boleh blah, time saya tengah nak makan berdamai. pasang lagi lagu tegar!.. tau tak, saya terus hilang selera nak makan nasi. makan pun sebab acara suap menyuap tu je. last-last minum air, stop.. nasi pun main kuis-kuis je..

sebab tahan sabar ngan DJ.. saya nak bangun dah dari tempat makan tu. tapi mengenangkan kita ni pengantin, nampak tak sopan pula. kang tetiba saya mengamuk, mau pula masuk paper 'pengantin mengamuk serang DJ' kan.. haha
tahan mara habis-habis tahu..

pastu lepas habis lagu tegar, pasang pula lagu alise ngan firman tu.. jangan fikirin abang.. heeeeeeeyyyy.. bengang tahu tak.. lagu mengarot2.. sakit jiwa saya kat majlis sendiri.. saya betul-betul minta maaf kat kawan-kawan yang datang. kalau dengar lagu yang ntah pape tu..

kut lagu nasyid saya terima lagi.. sobbbbss!.. :'(
dah la nak karaoke pun xde.. Ya Allah.. dugaan tahu x.. paling-paling rasa terkilan, sebab xde lagu yang saya nak. bukan lagu pelik-pelik pun. banyak lagu pengantin baru yang saya dah pilih xde.. dah la kawin ni sekali seumur hidup. sekali je nak meriah camni.. sekali kena camni..

takpe-takpe.. time adik saya kawin, siap la saya control DJ yang berkenaan.. ko tak mainkan lagu yang dah dipilih, aku sekeh2 nanti.. jangan nak main-main ye.. last-last haritu saya berapi je ngan mak abah sume la.. ngan suami sekali kena dengar saya tak puashati.. dah memang tak puashati, nak buat macam mana kan..

pastu pasang lagu hindustan.. erm.. sabar-sabar.. nasib lagu tu saya suka.. pastu saya dah tak herankan dah dengan lagu yang dipasang sebab nak buat outdoor.. pastu mak cite, dah belah petang tu, dorang pasang lagu rock apa ntah. serabut dengar. kena sound ngan abah suh tutup.. elok la pun.. buat sakit jiwa orang dengar, pastu mengutuk bagai, pun x bagus juga kan..

xpelah.. mungkin nasib saya macam ni.. kita dah plan elok-elok, tapi perancangan ni Allah lebih tahu kenapa ia terjadi.. majlis pun dah selesai.. tapi perasaan tak puashati tetap ada.. :'(
time adik-adik saya, insyaAllah saya akan bantu buat yang terbaik tuk dorang... =.=


20 comments

  1. huhuhu.. jgn la seru nama daku.. :)

    ReplyDelete
  2. dj syok sendiri tu... patut halau je kuar awl2

    ReplyDelete
  3. adeh...
    DJ cmni mmg bleh rosakkan majlis nie.
    mmg x ptt.

    ReplyDelete
  4. alahai.. DJ ni kasi spoil mood je.. sabar le mimi, yang penting mimi gojes hari tu!

    ReplyDelete
  5. kalau akak pun berangin juga mimie, sepatutnya kena ikut client lah kan.... hu hu hu.... ini tidak ikut sedap tekak dia jer...

    ReplyDelete
  6. kesiannya.. memang patut marah la kalau mcm ni..majlis lps2 ni tkr DJ lain la. :)

    ReplyDelete
  7. no komen la sbb time iman kang insha allah xd la smpai mcm 2

    ReplyDelete
  8. kalo fae kahwin nanti fae xnak ade dj hihi fae nak buat something different during my majlis :p

    ReplyDelete
  9. DJ camtu rezeki tak lama laa. ada ke majlis perkahwinan dibuka lagu mengemis. ape hal . alahai

    ReplyDelete
  10. dia kena ikut arahan lah kan . dah bayar kan ! saya pun x puas hati klu camtu ...

    ReplyDelete
  11. Sara dpt dj yg x best.. Sedih... Tp naseb psg lagu best.. Sobs..

    ReplyDelete
  12. Ape daaa.. Macam ni punya DJ pun ada.. Kita bayar dia kot.. Diorang supposed to ikut apa yang kita nak.. Tapi ni wat macam majlis sendiri pulak.. Haih~ Sabar jela.. Masa majlis Mieza dulu DJ ke apa ke semua takde.. Ada orang tu janji nak provide sound system semua tapi bila dah dekat2 majlis senyap jer.. Kita contact pun wat dunno jer.. Dlm hati ok, foine!!! Nasib kakak ada group marhaban dari tempat dia.. Panggil group tu jelah.. Tapi better kot dari duk pasang lagu mengarut2 cani... Huhu..
    http://miezashaklee.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. la nape tak suruh ahli keluarga tegur.kita bayarkan.ada pula buat macm tu.bayar full je separuh?
    indon ke dj tu?

    ReplyDelete
  14. DJ syok sendiri.. dia kira telinga dia agaknye..

    ReplyDelete
  15. adoi lha .. dah knp DJ neh ? tak paham acara majlis agaknya ..

    ReplyDelete
  16. Mesti dj tu memasang lgu kegemaran dia sndri ni.sbar jela mimie

    ReplyDelete
  17. tu dj syok sendiri....lain kali jangan bayar habis bagi padan dengan muka dorang....haha

    ReplyDelete
  18. eh kalau diidey dah serang dah tu..hahaha!!!
    melampau tau buat cmtu..org bayar, buat lah keje betul2

    ReplyDelete
  19. Tu la pasal kn...mmmm..dj ni kdg2x ikut pale dia je..cepuk je skali mimie.haha

    ReplyDelete