Share Story with Family

Thursday 27 February 2014

Assalamualaikum & selamat tengahari semua.

semalam saya ada cerita pasal permulaan kehidupan baru saya kan. ni sambungannya ye.. maaf lagi sekali sebab panjang entry ni.. malam tu saya sampai umah M.I.L dah kat pukul 10malam. tu pun sebab singgah klinik. malam tu bagitahu kat M.I.L. parent saya tak tahu lagi. saya gugup nak bagitahu. hehe.. takut nak bagitahu, macam orang buat salah je.. so parent in-law yang tahu dulu..

cakap kat en.suami, nanti 'abang jelah yang bagitahu kat mak eh?'.. haha.. bila ingat balik, adeh.. ntah napa xberani nak bagitahu.. actually bukan takut. cuma tak tahu nak cakap macam mana. okay, harini saya sambung story kisah boleh tershare story dengan family eh. bukan family - mak ayah then adik beradik eh..  tapi dah tershare 1 rumah kampung. means dengan saudara mara.

01 feb 2014 - sabtu, my cousin kan tunang. 31 jan 2014 tu saya balik melaka. nak tido semalam kat sana. pastu cari peluang nak ajak suami ke klinik. sebab macam tak best je selagi tak scan. masa pagi sabtu tu gerak dari melaka ke segamat ambik masa lebih kurang 2jam. okeh 2jam ya. even tak lama mana, tapi azab juga bagi saya yang tetiba mabuk dalam kereta!..

kalau dah mabuk, pening + nak muntah, confirm la muka pun naik pucat kan. sampai ke sudah pucat. bila kereta berhenti, sampai rumah, Ya Allah.. leganya rasa. tapi selagi dalam kereta yang bergerak, azab bagi saya. sekian lama boleh control mabuk kenderaan, tetiba time pregnant jadi balik. tak boleh kata apa la kan. dah nama pun pregnant. masa tu 7week ++ camtu..

saya sampai segamat dalam pukul 10 lebih. masa tu mabuk masih bersisa. kuar kereta dengan tak bertudung. dah tak tahan. lembik longlai masa tu. tapi terpaksa buat cool. sebab nak elak dari dorang sume perasan. pastu dalam masa yang sama, saya tak tahu pula ada kkak sedara yang perhati saya ni. hehehe.. pastu dalam pukul 11 lebih saya dah ok sikit. capai kamera nak ambik gambar cousin tunang tu. 

dah selesai semua, ada la sekumpulan ni. makcik2, kakak sdara, mak saya dok berkumpul. tetiba kakak sedara tanya. 'dah ada ke'? saya selamba je cakap 'teka la'.. haha.. sekali dorang gelak-gelak kata dah ada. saya pun ntah datang keberanian dari mana jawab 'dah.. 7minggu.. semalam pergi scan'.. haha.. mak saya punya la terkejut. sume pakat gelak. kakak sedara cakap pucat saya lain. bukan pucat macam orang mabuk biasa2 tu..tu yang dia blh syak tu..

so, dari situ lega giler rasanya. pecah rahsia terus. haha.. senang kerja i.. haha.. pastu mak cakap tak bagitahu pun.. hehe.. then mak cakap juga.. awal lagi tu.. kena jaga elok-elok. last-last 1 umah kampung tahu. bila makcik lain usik2 saya buat tak tahu. rupanya dah pecah tembelang. haha.. cepat betul berita sampai kan. hehehe..

then cakap kat en.suami, 'rahsia dah pecah'..hihi.. alhamdulillah.. bila mereka dah tahu keadaan saya, dorang suh saya rehat. tak bagi buat kerja berat2. tahu je la bila majlis kat kampung kn. banyak yang nak dikemas. mak halang juga saya buat. tapi saya tolong sikit-sikit je la.. sekadar yang ringan-ringan. :)

alhamdulillah.. dari situ la tershare story ni dengan family.. dan lepas balik perak, saya terus demam seminggu.. seram rasanya..

ok laa, dah panjang entry ni kan.. mekasih sebab baca.. nanti saya share cerita lain ye.. :)

bby dah 7week time ni.. now dah 11 week.. alhamdulillah.. :)


25 comments

  1. Seronoknya,alhamdulillah :D Fi hifzillah :))

    ReplyDelete
  2. take care mimie...awal kehamilan nie jgn buat keje berat²...tp jgn plak mls nak buat keje..hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah kak.. setakat ni masih okay.. kerja pun xde nak skip saja2..hehe

      Delete
  3. 2la kan..bestnya...take care mimie...

    ReplyDelete
  4. seronoknya kan mimie dah bergelar ibu..tak dpt dibayangkan..teringin juga insyallah.menabung cne inti

    ReplyDelete
  5. sweetnye kan... alhamdulillah mg selamat hgg melahirkan..jg diri elok elok tau... akak dh agak masa mimi dok pos gambar makanan kat ig tuu..wakakaka... tahniah

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah kak.. haha. tu la.. sy pos gambar banyak gambar masam2 je kan.. hihi.. saja bg hint.. :P

      Delete
  6. take a gud care mimie..jgn lasak2 tau..

    ReplyDelete
  7. syukur alhamdulillah..tahniah mimie. pls do take care of urself n baby inside. jgn wat kerja2 berat. jgn stress2. semoga dipermudahkan segalanya. amin amin

    ReplyDelete
  8. seronokkan bile dpt tau pregnant..nk nk anak sulung

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah...jaga diri baik2...

    ReplyDelete
  10. Alamdulillah Tahniah Mimie.. tue la akak dah syak dah hari tue mesti ada isi..asyik tak sihat jer kan hari tue.. Jaga diri baik2 tau.. I'm so happy for u mimie.. =D

    ReplyDelete
  11. Mabruk akak..
    Fi hifzillah,
    moga Allah permudahkan segalaNYa :)

    ReplyDelete
  12. Tahniah dear...take care tau...

    ReplyDelete
  13. makin ramai yg tahu , makin ramai yg care ...

    ReplyDelete
  14. Ptt la seri lain macam je gmbr tu... Dah berbadan dua...

    ReplyDelete
  15. Hehe..pecah tembelang. Comel lah akak..InsyaAllah wishlist akak baby comel kan..InsyaAllah insyaAllah dapat baby comel macam akak dan suami. ^__^

    ReplyDelete
  16. hu2.. sib baik tengok ientri2 mimi.. dapat tengok mimi sekali.. heee

    ReplyDelete