Ke’BUSY’an??

Thursday 5 February 2015

Assalamualaikum.. Selamat Tengahari semua..

Allah, sejak Zahra meningkat besar ni, masa untuk berblog sangat terhad. Terhad walaupun saya fulltime housewife. Walaupun housewife, kerja kan banyak. Macam-macam kerja perlu dibuat.

Cukup masa nak kena masak, layan Zahra, kemas umah.. *ehhh, tapi umah kadang-kadang tak sempat kemas pun* hahahaha..
Basuh kain, sidai kain.. ehhh, banyak tauuu.. tapi seronok sebenarnya jadi fulltime housewife ni.

Even tak cukup masa, kadang rehat hanya waktu malam sebab tido, tapi kita dapat buat semua perkara. Taklah 100% semua benda dapat settle, janji tak duduk umah goyang kaki semata ok la kan? Betul tak?

Dalam masa sempat tak sempat buat kerja yang tersedia ada ni, saya jalankan balik kerja saya yang pernah saya lakukan dulu. Saya buat pin tudung handmade tu. Sambil-sambil tengok Zahra bermain, saya buat kerja saya. Zahra pun kadang layan je apa la yang mama dia buat. Ralit je tengok saya buat pin tu.

Ohh, ya.. saya buat ni tuk adik saya buat niaga. Dia niaga baju, seluar pastu… ehhh, apa ehh lagi.. lupa.. dia niaga setakat ni di dalam sekitar perak la. Dan sekarang dia minta saya buatkan pin tudung & tasbih sesikit. Saya okay je. Sebab sambil-sambil tu dapat tolong adik sama tambahkan collection barang niaga dia.


Ohhh, ya.. if ada yang nak beli pin tudung handmade pun boleh la inform ye. Wechat or Whatapps pun boleh.. :)


wechat : Syamimi_Saad

16 comments

  1. cantik..
    *sama la kita kena buat keje umah itu ini wlpun zaza keje hihihi..
    *cuma bby je belum lagi. In Shaa Allah.

    ReplyDelete
  2. jadi suri rumah boleh 24 jam tengok anak. seronoknyaaa :)

    ReplyDelete
  3. rajin sunggoh...dlm dok sebok anak tecik pon sempat lg dok belek handmade pin yee ^__^

    ReplyDelete
  4. seronoknya mimie..24/7 anak bersama dgn mimie..inilah impian akak..tataulah bila ley tercapai impian ni..huhuhu..

    ReplyDelete
  5. :) tengok anak-anak membesar depan mata, letih pun boleh hilang dibuatnya...
    home made ??? tengok pada gambar, boleh tahan juga ketelitiannya...cantik.
    boleh ketengahkan lagi bakat ni..apa-apa hal pun,family is the 1st.
    all the best.
    #rawatankanser2013

    ReplyDelete
  6. Jadi housewife pun kene buat to do list..lg2 yg buat bisnes dr rumah. Tp best sbb anak dpn mata hati x risau.

    ReplyDelete
  7. kretif nyer :)
    memang diakui surirumah lebih byk keje dari kami yg bekeje ni.
    ada anak kecik plak kan... sedia maklum...

    ReplyDelete
  8. Comel.... Btw, housewife mmg mcm tu. Org lain cuti kita still keje... Hehe

    ReplyDelete
  9. hai mumy mimie & zahra

    cantiknya pin tudung tue..

    ReplyDelete
  10. bes nya jadi surirumah... cantik...kreatif..

    ReplyDelete
  11. Ntah camne nnt ayu keje kena tinggal amani.. Sediihh

    ReplyDelete