Tutorial : Tasbih D.I.Y

Wednesday 26 August 2015

Assalammualaikum.. Selamat Pagi..

Harini saya nak share tutorial buat tasbih d.i.y. Kebetulan gambar ni diambil sebab cousin nak tahu cara buatnya, so dah alang alang ada gambar nya, saya tempek kat blog la ye. Mana tahu kut kut nanti ada yang tanya, boleh bagi link blog je.

Buatnya cukup mudah. Cuma perlukan masa dan sedikit kesabaran je la. Actually contoh ni saya takde belajar pun. Cuma pernah beli set aksesori buat tasbih dari cikmah . So cikmah bagi 1 gift tasbih dah siap buat, saya ikut je contoh tu.

Moga tutorial bergambar ni awak semua yang cuba buat dapat paham ye. Maaf kalau ada kekurangan dari saya.

Psstt : kalau malas buat, meh order kat saya meh.. Haha.. Don't worry bab harga tau..


Ni alatan yang perlu ada. Saya guna playar biasa je, sebab playar muncung tajam takde kat umah. Janji boleh kepit. Hehe..


Masukkan 11biji manik dan letak penghadang yang bentuk bintang tu.



Masukkan lagi 11biji manik, then letak 1 lagi penghadang bintang tu ye.







Okay.. Siap.. Senang je kan..? Harap paham la ye.. :)

In shaa Allah.. Nanti ada kesempatan saya buat tutorial custom made brooch ye..

Sebelum mengundur diri.. Seandainya ada sekitar gemas yang nak tempah pun boleh ye. In shaa Allah blh cod. WhatsApp je saya ye.. 011-24181178.

Kalau saya balik ipoh, nak cod di ipoh pun boleh.. :)


10 comments

  1. rajinnya sya buat...
    semoga lebih murah rezeki sya sekeluarga =)

    ReplyDelete
  2. nampak senang tp nak buat tu ssh skit..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpe ciknor, klau susah order jerk kt kita ye.. Haha.. :p

      Delete
  3. Cntik.. Mmg tangan seni mimie...

    ReplyDelete
  4. menarik..dan perlu ketekunan nak membuatnya.. ;-)

    ReplyDelete
  5. nak buatnya,kena sabar sikit ni.kalau terusik sikit,manik terkeluar semula,kena masuk semula.apapun,all the best dan semoga rezeki bertambah.berkatnya kalau jual tasbih sebab orang guna untuk berzikir.

    ReplyDelete
  6. good job mimie.. hehehe..nak kena ada kerajinan & kreatif nak buat ni..nampak je senang..

    ReplyDelete
  7. comel la plak.
    brape rm ni mimie ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Comel2..
      Yang pendek bawah Rm1.50 je sis..
      Yang panjang bawah Rm4.00 je.. Bagi harga murah je sambil niat sedekah..
      Sis, klau skdar nk thu hrga je pn blh la PM fb kta -syamimi saad, atau whatsApp je.. Hee

      Delete