Bukan Niat 'Potong' Rezeki 'Kawan'..

Tuesday 15 September 2015

Assalammualaikum.. Hai readers..

Buat kawan kawan semua, jemputlah ke page saya ye. Ada 2 page. 1 untuk bisnes. 1 lagi personal untuk blogging.
Ni saya bagi gambar. Senang tuk korang cari. :)
Kalau nak follow [√] pun boleh ye. Dialu-alukan. :)




Actually kadang rasa serba salah pula dengan kawan kawan. Saya sekarang buat dropship baju. Risau juga nanti kawan kawan ingat saya ni nak 'caras' bisnes orang. Bukan macam tu ye. Sikit pun tak. Kebetulan haritu saya rasa betul betul stress pasal $$.. Bukan husband tak bagi ke apa tau. Cuma saya lebih suka berusaha sendiri kadang tu untuk apa yang saya nak kan. Saya dah biasa bekerja. Bila tak kerja, rasa lain sangat sangat.

Then ada yang PM saya tanya nak ke jadi Dropship. Saya pun terima je la. Mungkin rezeki dari Allah kan. Time kita susah, dia beri petunjuk dan jalan. Kenapa tidak saya mencuba kan? Pastu dah nama pun 'menjual', tentu juga nak kena promote kan. Kat FB ke, Wechat ke.. Page ke.. Blog ke.. Kalau tak promote, macam mana orang nak tahu yang kita ni bisness kan?

Pastu ada juga yang macam, bila kita tegur, tak jawab pun. Allah.. Perkara camni la paling saya takut. Hope kawan kawan yang berbisnes sama sama janganlah kita bermasam muka ye.. Kita sama sama mencari rezeki. Bukan konsep saya 'caras bisnes orang'.. Cuma mungkin orang ingat macam tu, tapi kebetulan kita ditawarkan dengan bisnes yang sama kan.. Jadi tak salah pun kita terima kan?

Macam orang yang bisnes shaklee. Saya tengok ramai je yang berbisnes tu. Tapi takde pun nak masam masam muka kan. Atas orang la kan dia nak pilih penjual yang mana tuk dia beli barang tu. Betul tak? Sama juga macam saya. Kadang orang tanya harga semua tu. Tapi takde beli pun. Takpelah.. Mungkin memang bukan rezeki kita kan..

Then lagi satu.. Kadang tu baju yang kawan jual tu yang kita berkenan. Tak semestinya kita tak beli dari dia kan? Betul tak? Tak semestinya semua yang kita jual tu, semua taste kita kan? Atas supplier la nak bekalkan baju macam mana kan.. Betul tak? Hope kawan kawan tak masam muka dengan saya ye bila saya berbisnes ni. Tak semestinya kita housewife tak pikirkan 'kewangan' tuk support hsbnd tau..

So, kawan kawan jemput la ye ke page saya "khadijah wardrobe" tu kalau kalau nak survey baju. Nak survey tuk wife ke, kakak ke, adik ke, mak ke, gf ke..  Jangan risau.. Saya akan beri diskaun sekalipun beli 1 baju je. :)

17 comments

  1. sabarla mimie..berniaga mmg mcm tu..cik nor sendiri pon ada kawan caras...tapi sabar jer la...Allah bagi rezeki cara lain pulak...InsyaAllah

    ReplyDelete
  2. xpelah mimi...mcm cik mah...cik mah slalu ingtkan diri sendiri..rezeki itu allah tentukan..ada sebab n hikmah..rezeki masing2...walaupun bisnes sm...usaha lain2 kan..insyaallah...cik mah okey je..

    ReplyDelete
  3. semoga murah rezeki kak mimie :)

    ReplyDelete
  4. sabar jer la.. manusia ni memang macam2 ragam.. nak bg puas hati semua mmg susah.. yg penting kita buat keja halal n dengan cara yg betul.. moga murah rezeki mimi

    ReplyDelete
  5. rezeki masing-masing,
    style bisnes masing-masing,
    takdek istilah potong rezeki dalam bisnes nie.
    kena sentiasa kreatif

    ReplyDelete
  6. semoga murah rezeki mimie sekeluarga.

    ReplyDelete
  7. sabar ye mimie
    nilah cabaran permulaan.jdikan ianya sbagi pembakar semnagat ingat Allah yg bagi semua ni..
    yg penting kena usaha. pasti ada rezeki

    ReplyDelete
  8. rezki ada dimana2, dan dlm berbisnes itu semua adat. nak dihalang, tak berdaya dan hanya berdoa yang mampu

    ReplyDelete
  9. Konsepnya,
    :kena percaya rezeki kita takkan jadi , rezeki orang lain, dan dalam rezeki kita ada hak org lain:
    kalau kita pgg benda ni xdelah gaduh gaduh , masam masam muka ni.
    btw kak sabar, InsyaAllah Allah bantu nanti :)

    ReplyDelete
  10. dont worry rezeki masing2.....siapa usaha dia yang dapat....

    ReplyDelete
  11. rezeki masing-masing...saya pon tgh pk camne nak tolong husband ni.. cam susah nak dapat kerja sekarang huhu

    ReplyDelete
  12. don't worry and bersabar... even rasa bimbang or rasa something tak kena gitu, jangan risau ^^ rezeki masing2 and buat mcm biasa jerr.... senyum jerr gitu... setiap kesabaran ada ganjaran... kuncinya ialah SABAR ^^

    ReplyDelete
  13. tak pe sis ingat satu je rezeki tu Allah yg bagi kak Sis... nawaitu kita tu yg penting..

    ReplyDelete
  14. Jangan fikir camtu... Rezeki Allah luas... Moga maju jaya mama zahra...

    ReplyDelete
  15. adat berniaga, mimie.
    yg penting, mimie ikhlas utk cari rezeki.
    niat tu penting.
    yg lain? abaikan...

    ReplyDelete